Yahoo | Cari Kata | Novel Online | Puisi Online | Blogger | Portal IPTAR

Selasa, 17 Januari 2012

Cerita Santai 2

Suatu petang, Misha meluahkan masalah kepada sahabat baiknya, Johan.

Misha    : Sejak kebelakangan ni, aku sering diintai 
               seseorang ketika mandi di perigi.
Johan    : Habis, apa tindakan kau?
Misha    : Semalam aku cuba satu petua. 
               Aku masukkan ranting-ranting tajam
               pada celah-celah dinding. Anehnya, 
               semalam dia tak datang mengintai. 
   Kalau tak, pasti dah buta matanya.
Johan    : Oh, mujurlah semalam aku kerja!


Kisah datuk dengan cucunya.

Farah     : Saya bangga dengan atuk!
Datuk    : Apa yang kamu banggakan sangat tu?
Farah     : Setiap kali atuk bersin, mesti atuk tutup mulut dengan tangan.
Datuk    : Mestilah. Siapa lagi yang boleh diharapkan untuk 
               mengutip gigi palsu atuk kalau tersembur keluar nanti?


Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki yang berlaku serentak. Selepas memeriksa dan mencatat sesuatu, dia memanggil penjaga bilik mayat.

Polis       : Mengapa ketiga-tiga mayat ini tersenyum?
Penjaga  : Lelaki pertama sedang bersanding, tiba-tiba diserang strok. 
                Lelaki kedua, kononnya baru menang loteri, 
                tak sempat menjamah duitnya, tiba-tiba mati terkejut 
                akibat sakit jantung. Sementara yang ketiga mati dipanah 
                petir.
Polis       : Aik, mati dipanah petir pun senyum?
Penjaga  : Masa tu dia ingat orang sedang tangkap gambar dia, 
               maklumlah dia penjaring utama.





2 ulasan: